Friday, July 29, 2011

"Contest Aku Berpuisi-Tahi Bintang"

Bismillah. Hai sume. Dah lama rasanyer tak berblog. Anyway just nak share 1 contest ngan u'll sume. Jom la join. Klik je
kat bannner bawah ni. Puisi ini memang ciptaan sepenuhnya orang yang saya sayangi. Dan nak just nak try and sharing kat sume 
para blogger. Mayb temanya bawah Kemanusiaan kot. hehe.
enjoy!



Semuanya macam mimpi!
Tatkala aku teraba-raba....
Tak ternampak dengan aqal aku y buta ini sudah ada yang terkunci dengan aku....

Katanya.....
Sayang xneng0k dimata..dihati....
Aku faham maksudnya....amat2 paham apa yang mahu dia sampaikan....

Aku.....
Tidak nampak apa yang kurang padanya....
Cuma pada hatinya....
Kurang s0mb0ng!
Itu aku mahukan....

Kalu mencari permata...
Jangan mencari yang asing dari bnyak2 kilauan....
Cari yang selalu kita dengar-dengar dari mulut 0rang....
Cari yang mahu lekat di hati
Kalu selalu mencari yang sngat asing yang lain dari yang lain
Takot bunian bawaannya,keras kematu nak bentuknye.....liat
Dapatkan permata dah cukup
Susah yang berharga nk jaga,yang pelik-pelik  tu...
Sederhana.....

Dengan aku yang singkat serba serbi....
Nak puteri kayangan bagai aku putera bimaskti...
Segala macam rempah,resipi habis jadi langkah-langkah aku dalam upacara guna-guna..
Ikot segala petua 0rang-0rang tua
Berpeluh-sakan....
Berpusu-pusu berjujurai....
Kenapa?
Aku pun tak tahu......
Kalu didiamkan......
Aku rugi,melepas,frust kata 0rang barat...

Jangan kau rugi kenali diri musang ini permata...
Tak lekang dengan busuk hati aku....
Minta maaf aku tak sempurna......
Tidak tahu kenapa..........................



nak tag:
azie

5 juta sudi membaca:

penaberkala said...

dah join jugak
good luck ye

Firdaus Life said...

gud luck :D

cikgu said...

alamak..besynya..nak join..hehe..follow awak..:) awak, word verification kat komen xyah la letak..mls nk tulis..cf rajin komen ni..hehehe

aamalinaazman said...

fu~ berpeluh membace..
tersirat lag tersu terbayang ape dalam kotak penulis..
heee


gud luck yep2!
>____<
saya join juge!


p/s: suka dido gak!hehehe

Mohamadazhan.com said...

salam sahabat puisi =)

terima kasih atas kesudian menyertainya, puisi yang ringkas tetapi padat dengan mesej yang baik kepada si manusia yang terus memilih =)

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com