Tuesday, September 14, 2010

ku punya Dia

Ku angkat tangan berdoa. Ya Allah yang Maha Mengetahui, Yang Maha Melihat, Yang Maha Mendengar, perhatikan, ku jadikan jejak langkah ku menuju dewan kuliah sebagai sejadah ku, dan ku jadikan pena, serta kitab-kitab ilmu yg terbeban di belakang ku ini sebagai tasbih-tasbih ku, moga ini menjadi jalan ku menuju Mu, Ya Rabb.. Mula kaki melangkah, terdetik lagi rasa iri hati terhadap kesenangan orang lain. Baru saja bangun tidur, dan hanya berlenggang ke kuliah. Namun tegas hati menjawab, “ngak apa-apa, engkau punya Allah!!”



masukni dah hari ke12 aku bercuti dirumah sambut hari raya.
kegelisahan mula menyelubungi memandangkan hanya tinggal beberape hari lagi cuti pertengahan sem 3 ini akan menemui penamatnyer. resah memikirkan pembelajaran yang makin memerlukan komitmen yang sepenuhnyer. konsentrasi yang luar biase dari sebelum inii memandangkan target aku untuk sem 3 ini adal 3 pointer. bukan omong kosong tetapi satu harapan yang sangat tinggi memandangkan untuk mencappai cite2 aku ..harapan ibu bapa aku.

ya Rabb...aku risau jika aku jauh tersasar dari jalan menujumu....bimbang banyak dosa yang aku lakukan tanpa ku sedari ...risau jika kau tidak mempedulikan aku lagi...aku benar2 takut...

0 juta sudi membaca:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com