Monday, June 07, 2010

June 07,

Bismillah...
hari ini macam hari2 biase yang aku lalui.
tak tahu kenape ..
seolah2 tak ader perasaan gembira untuk bangun pagi...
mungkin tak cukup motivasi...
apa yang nak di ceritakan hari ini..
aku terbace ssatu artikel 
dalam internet,,,
mengenai keyakinan diri...
 lumrah manusia bila ader kegagalan mengunjuungi kita
pasti ader rase hilang keyakinan dirri
samalah seperti aku...
tapi...
sampai bila kita nak rase rendah diri
sedangkan orang lain sibuk meningkatkan prestasi mereka...
sedang kan kita mempunyai peluang untuk bangun dri rase sakit
menangung sebuah kegagalan...
kat situ
aku mula dapat 3 sumber keyakinan diri
salah satunyer
kejayaan & kenangan masa lalu yang manis

1.kenangan tyme sekolah agame rakyat
aku dapat no.1 dalam kelas...ingat lagi...waktu dapat buku laporan akademik
ustaz suruh parent tanda tangan...
balik..habis kelas petang...
berdesupppp aku bawak basikal laju...rase macam nak melayang...
x sabar nak tunjuk kat mak bapak...
dapat ke aku ulangi kejayaan macam tu,,,di universiti....

p/s: mesti dapt..kalu hassrina rajin belajar! insyaallah...

2.kenangan tyme dapat 5A UPSR...
....muke ayah tyme ssalam ayah wish tahniah pade aku...
....smiling sampai ke telinga....
....sonok dapat tengok...
dapat ke nak wat muke ayah mak smiling macam tu ..bile aku graduate nti...

p/s:mesti boleh..kalu hassrina fokus!insyaallah

3.kenangan tyme dapat 9A PMR...
...masuk ofis nak amek  slip keputusan...
...tutup muke dgn tapak tangan...
...tinggla pemandangan di celah2 jari,.,
...kerani cakap...
....TAHNIAH ...9A!HASSRINA
....x sabar nak gtaw mak tunggu kat bawah...
bila gtaw mak...
..mak meloncat tak terkata...seronok die...
..dapat ke aku tengok mak meloncat lagi..pas aku dapat keputusan dekan untuk sem lepas ni...huhu

p/s boleh...kalau hassrina berusehe dan berusehe...jagn putus ase...


continue......



0 juta sudi membaca:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com