Tuesday, November 29, 2011

Aku,Bintang dan Ayah

Aku ada kelas malam Bahasa Inggeris. Penatnya, kenapa la kena belajar Bahasa Inggeris. Ayah yang hantar dan ayah juga yang ambil. Aku tunggu ayah aku sampai. Bila ayah sampai,  naik je motor terus aku peluk erat ayah takot terjatuh ,risau-risau tertidur di belakang sebab sekolah aku jauh la jugak. 

Sejuk je naik moto malam-malam. Bosan-bosan aku tengok langit. cantik nya langit malam ni. Ada bintang ,bulan pun ada sekali. Teringin nak pergi ke bintang. Bila aku pejam mata, aku buka mata aku balik, baru aku sedar yang aku sedang berjalan kaki, balik dari makan malam.

Aku mendongak ke langit melihat bintang bertaburan, rupanya itu kenangan zaman budak-budak 8 tahun dulu.

Sayu nya hati ni.. 
Subhanallah malam ini Allah hadiahkan kita bulan dan temanya sang bintang yang sangat-sangat cantik. 
Aku ingat lagi, waktu tu juga Allah hadiahkan bintang yang cantik  malam ini sama macam 8 tahun dulu.
Mengingatkan aku pada ayah. Allah hadiahkan bintang yang cantik dan juga bintang dalam hidup aku seorang ayah yang bersusah payah menyekolahkan aku dan menjaga ibu dengan baik.

bintang sampaikan salam ku pada mereka ...

Rindunya aku pada ayah dan ibu ku...huhu...


Nota Dahi: sekejap lagi nak menelaah embedded system...Ya Allah mudahkan la aku menuntut ilmu.

0 juta sudi membaca:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com