Wednesday, June 15, 2011

Budak Komik


aku tatap.aku lukis..aku tatap lagi. aku lukis. aku lukis aku tatap






tibe2 rasa nak menulis something about this nice budak komik. petang2 tibe2 ada org mesg kat fb. lebih kurg mcam diatas setelah diedit*. adik faizal a.k.a chal. aku kenal die sebab die adik kawan aku. siti hajatul fuziah. aku kenal masa aku duduk di rumah aja masa cuti time aku duduk kat matrik londang dulu. sebabnya satu rumah aku jauh so sekali sekala lepak kat rumah kawan aku. btw aku ni tak pernah lagi sampai ke negeri paling utara kat semenanjung malaysia,ni.
nak di jadikan cerita, adik ni tegur aku.





adik chal: akak pandai lukis?
aku:pandai la sikit2.(lukis org lidi selalu dapat A masa tadika..hehehe)
adik chal: akak lukis komik pandai x?
aku: boleh la...(ada jugak la pengalamna melukis cinderalla atas arahan adik aku yg pling kecik)
adik chal: oooo...camtu akak lukis katun ni boleh?


yang pastinya komik yang ade lebih kurang karekter dia macam kartun kat atas tu. aku penat cari kat image untuk komik La Gardenie by ben. ni jelah yang aku jumpe nk describe jenis komik yang dia soh lukis.



adik chal: boleh kak
aku:(adeh....ni komik nyer karekter kene ade skil nak lukis..stakat sinderela yg 2D macam kacang ni 3D punye katun...adeh....try la dulu) akak try ea 
lukis punya lukis jadilah. ade la jugak rupa. adik chal pun cakap wahh cantik!! hehe...berjaya jugak aku lukis.



pas dari peristiwa melukis komik nyer karekter aku ngn chal pun kamching la. satu hari sebelum aku balik matrik ngn akak die. die ader  request soh aku lukis sumting kat rumah die. rumah die ade banyak barangan antik memandangkan ayh nya minat simpan barang antik. 
aku pun duduk kat kerusi kat ruang tamu. adik chal ada kat sebalah kadang2 g lari sini sana. aku pun dapat idea lukis kaki meja solek kat sebelah kerusi aku lukis. 

aku tatap.aku lukis. aku tatap lagi. aku lukis. aku lukis aku tatap sampai la dah separuh siap.  adik chal datang duduk sebelah aku.



adik chal: akak lukis ape?
aku: siap da.lukis kaki meja ni.
adik chal: gambar ape tu? 
aku:macam ikan duyung pun ada. hidung dia mancung. mata dia tajam.
adik chal: macam seram je.
aku:aah lah. 
(kami saling berpandangan )
adik chal: allahhu akbar!

(kami pun cabut lari meninggalkan lukisan duyung yng menyeramkan)


bila pikir balik sangat kelakar. penakut jugak aku. hehe.. ataupun lukisan aku yang teruk sangat menyebabkan x rupa duyung. tapi serius aku tak perasan yang aku lukis tu adalh ikan duyung.
macam ni la rupa meja solek antik tu. tapi kaki dia x der ukiran ikan duyung la.hehe

petang tu c chal tegur aku ...




bila laaku dapat jumpa adik chal. beberapa hari yang lepas aku baru je jumpa akak die kat shah alam. hehe.
sangat best!





0 juta sudi membaca:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com