Wednesday, October 13, 2010


weekend  lepas 8-10hb 10.10 aku terisi dengan ade nyer latihan menembak...
memandangkan rase beratnyer hati ni...
nak pegi sebab
fes risau studi...dah nak final...
 2nd resau coz kali ni..menembak senjata bantuanyang kesemuanya lebih besar dari diri ini... dan kesemuanya amat2 lah bahayenye kalau tak di gunakan dengan cara yg betul...




8hb 0ctober 2010

kami bertolak di kolej kediaman jam 1800
kami menembak di Kem Hobart,Gurun 
sampai di markas kami berkumpul dulu
baru gerak.
kami gerak dari markaks ke kem jam 2000
sampai dalam jam 2200
sampai2 kami di tempatkan kat 
rumah..
ladies ngn ladies ...
  guys ngn guys....

hehe....

sorang diberikan satu katil medan...
9 hb 0ct 2010

ni adlh senjata bantuan kami yang fes kami guna untuk latihan kali ni...

buddy aku em==menmbak ain...
mula2 aku pegang kaki senjata...
disebabkan kelopak adeer masalh...
sebelah tngan pegang kaki senjata 
sebelah tangn tahan kelopak peluru...
jurulatih bagi tahu aku ...
x der lagi yg mati letak tangan untuk tahan kelopak peluru tu,,,sebab aku mula2 macam ragu2....
bila ain mula menembak...berdesing telinge aku 
hehe
tp memg bes...
bila tyme aku menembak plak...jarak 400meter
bila nak cekah senjata tangan tak sampai...
haha
baru terase..yg diri ni pendek..
tapi x 
pe...
akhirnya boleh gak cekah...
bila menembak ...memg bes....
rase bersyukur....semuanya selamat,,,


inilah sebahagian skuad aku...
macam2 kami rase...
pahit manis...
sama2 rase...
habis menembak senjata tu...
kami bergerak ke tempat lain untuk senjta yang lebih merbahaya dan lebih
berat yg pastinyer...huhu



cuace waktu tu..
macam tidak terlalu panas tp bahangnyer
hanya allah jek yg tahu...
baju kami dah la menyerap haba...
rase macm dalam oven...
tp..
nak tak nak kami kena hadapinyer...
sangat2 lah letih 
tak terkata,,,

senjata bantuan yg kedua...
sangat2 lah merbahaya dan sangat2 lah beratnyer...
peluru sebesar  2 bijik telur ayam..
sangat la sensitif,..
jika kami terjatuhkan
maka...
#############

pengalamna menembak senjata ni...
sangat la bes..
mula2...
pegang dah rase berat...
bila jurulatih beri arahan isi peluru..
berpeluh2 dahi ni...
peluh sin chan...
hehe...

alhamdulilah tak ada apa2 yg belaku..



pengalamn yang sangat2 seronok
kepada jurulatih 
time kasih kami ucapkan
kerana susah payah
mengajar kami...

"ilmu ini akan kami gunakan...
jika khidmat kami di perlukan satu masa nanti demi mempertahankan negara tercinta!"


2 juta sudi membaca:

Nawal Atifah said...

1st,x dek tjuk..
2nd,ade perkataan slh eja..

awat nye ni..
wat en3 dlm keadaan mamai ea?
kekeke..
;p

ina said...

x pasan lak x der tajuk...huhu...sye org boase x pndai wat blog...huhuhu....

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com